• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Finns det hopp om ett samlingslån 24,2% i UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Har som många andra här skulder upp över öronen, alla skulder jag har samlat på mig är spelskulder. Nu när verkligheten har hunnit ifatt så inser jag att jag ej kommer klara mig länge till om jag inte får till ett samlingslån eller som sista utväg en skuldsanering. Är det någon här på forumet som fått ett samlingslån med likande förutsättningar som jag har i dagsläget? Är evigt tacksam för all info och hjälp.
UC score 24,2
FF 12
Årsinkomst 266k har nu bytt jobb så nästa år kommer inkomsten vara det dubbla om det ens spelar någon roll i dagsläget.
Lån/krediter
Remember 75k betalar 2654:- i månaden
Fairlo 50k betalar 1080:- i månaden
Marginalen gold 20k betalar 600:- i månaden
Marginalen 135k 1609:- i månaden
Ica banken 153k 3252:- i månaden
Loanstep 15k 832:- i månaden
Vivus 11k 2070:- i månaden
Privatskuld 90k betalar 3500 varje månad
Totalt 549k i skuld
Betalar 15897 varje månad bara på skulder och då är inte mina egna räkningar som telefon hyra inräknade.
Finns det någon chans att man kan få ett samlingslån eller är jag totalt rökt?
Har nu bytt jobb och kommer tjäna mellan 30-32k innan skatt sen blir det mer när jag jobbar över etc
Kolla med marginalen om du kan baka ihop dom 2 du har till bättre ränta? Ring rememner fråga om dom kan sänka räntan alternativt höja ditt lån så du kan släcka några andra? Provat ringa Ica fråga? Dom 3 bör du försöka få ner räntan på
Iaf.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Har som många andra här skulder upp över öronen, alla skulder jag har samlat på mig är spelskulder. Nu när verkligheten har hunnit ifatt så inser jag att jag ej kommer klara mig länge till om jag inte får till ett samlingslån eller som sista utväg en skuldsanering. Är det någon här på forumet som fått ett samlingslån med likande förutsättningar som jag har i dagsläget? Är evigt tacksam för all info och hjälp.
UC score 24,2
FF 12
Årsinkomst 266k har nu bytt jobb så nästa år kommer inkomsten vara det dubbla om det ens spelar någon roll i dagsläget.
Lån/krediter
Remember 75k betalar 2654:- i månaden
Fairlo 50k betalar 1080:- i månaden
Marginalen gold 20k betalar 600:- i månaden
Marginalen 135k 1609:- i månaden
Ica banken 153k 3252:- i månaden
Loanstep 15k 832:- i månaden
Vivus 11k 2070:- i månaden
Privatskuld 90k betalar 3500 varje månad
Totalt 549k i skuld
Betalar 15897 varje månad bara på skulder och då är inte mina egna räkningar som telefon hyra inräknade.
Finns det någon chans att man kan få ett samlingslån eller är jag totalt rökt?
Har nu bytt jobb och kommer tjäna mellan 30-32k innan skatt sen blir det mer när jag jobbar över etc
Fairlo är ju hyfsad ränta och villkor, vivus och Loanstep är ju dock katastrof
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Ingen annan som är likande situation och fått ett samlingslån? Hur är det med Nystarsfinans? Hade dom accepterat mina förutsättningar?
Jag fick från Nordax. Ungefär samma förutsättningar men enbart genom direkt kontakt. Tänk att ett sånt lån bara lönar sig under en begränsad period för att förbättra UC. Det är dyrt! Klarar du ekonomin att hålla ut till UC är bättre så är det att föredra. Lägg fokus på dina synliga krediter de står för en stor del av en dålig score. Ju längre nyttjade krediter desto bättre score.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
- Gör en inventering på samtliga lån.
Ställ upp total skuld, ränta, samt minsta inbetalningsbelopp, samt vilka som har betalningsfria månader att kunna utnyttja.

- Sätt upp en budget totalt för alla dina inkomster och utgifter.
Rationalisera bort allt som är per definition onödigt.

- Prata med respektive ställe för lån och se om du kan få ned räntan. Tänk på att säga med en gång att du inte vill att de ska ta en UC på dig - utan behöver de sådan uppgifter kan du ta en egen UC på dig själv och skicka in (så du inte får fler förfrågningar på dig för du vill ju öka dina chanser att få bättre villkor och därmed ekonomi).
Får du ned räntan = uppdatera din lista med lån med de nya uppgifterna om räntan.

- Prata med respektive bolag som du lånat pengar från om möjlighet till sänkt belopp (kan du göra när du pratar om ränta också).
Får du sänkt belopp = uppdatera din lista med lån med de nya uppgifterna om månadsbelopp.

- Sätt upp en plan för lånen med snöbollsmetod (betala mest på lån som har dyraste räntan).
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Ingen annan som är likande situation och fått ett samlingslån? Hur är det med Nystarsfinans? Hade dom accepterat mina förutsättningar?
Försök om du kan att undvika att ta nya dåliga lån. Utan jobba igenom det med ränta, lånbelopp, jämkning och snöboll först. Dvs - innan du skapar nya förfrågningar beta av allt det först.

Och när läget är mer under kontroll. Du har fått ned antal förfrågningar, har en viss stabilitet i din budget så kan du göra en ansökan om samlingslån på en mer säker grund - alt prata med tex ICA om du kan höja lånet hos dem för att lösa övriga dåliga lån.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag fick från Nordax. Ungefär samma förutsättningar men enbart genom direkt kontakt. Tänk att ett sånt lån bara lönar sig under en begränsad period för att förbättra UC. Det är dyrt! Klarar du ekonomin att hålla ut till UC är bättre så är det att föredra. Lägg fokus på dina synliga krediter de står för en stor del av en dålig score. Ju längre nyttjade krediter desto bättre score.
Hur menar du med direkt kontakt. Vem kontaktar du? Ringer du bara banken? Vad säger du?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hur menar du med direkt kontakt. Vem kontaktar du? Ringer du bara banken? Vad säger du?
Ja, ringer och pratar med en handläggare. Frågade om jag kunde maila min översikt. Stämma av efteråt. De flesta kan komma med feedback. Om du har minuc kan du skicka med en upplysning. Var noga med att de inte tar en egen! Jag fick feedback att det såg ok ut, utan att de kunde lova att det blev godkänd. Sedan var det upp till mig att göra en riktigt ansökan (via telefon). Som godkändes.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja, ringer och pratar med en handläggare. Frågade om jag kunde maila min översikt. Stämma av efteråt. De flesta kan komma med feedback. Om du har minuc kan du skicka med en upplysning. Var noga med att de inte tar en egen! Jag fick feedback att det såg ok ut, utan att de kunde lova att det blev godkänd. Sedan var det upp till mig att göra en riktigt ansökan (via telefon). Som godkändes.
Tack för svaren. :)
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
735
Mottagna reaktioner
105
Poäng
317
Ja, ringer och pratar med en handläggare. Frågade om jag kunde maila min översikt. Stämma av efteråt. De flesta kan komma med feedback. Om du har minuc kan du skicka med en upplysning. Var noga med att de inte tar en egen! Jag fick feedback att det såg ok ut, utan att de kunde lova att det blev godkänd. Sedan var det upp till mig att göra en riktigt ansökan (via telefon). Som godkändes.
Så du fick ett lån godkänt utan ansökan? Förstår inte riktigt vad du menar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp